torsdag 11 oktober 2012

Ett telefonsamtal

Läste en kul grej på nätet
..om telefonförsäljng!
..
 
 
Bästa sättet att bli av med en telefonförsäljare på!
 
Ring: Du svarar
 
T-säljare vill sälja något till dig
 
Du:  -Jag är upptagen just nu, men om du ger mig
ditt hemnummer så kan jag ringa upp dig senare?
 
T-säljare:  -Det kan jag tyvärr inte göra.
 
Du: -Aha, det kanske är så att ni inte vill att främlingar ska
ringa upp er på erat hemnummer?
 
F-säljare: -Just det!
 
Du: -Nu vet du hur jag känner mig!
 
Lägg på!
..
 
Nu har ju inte vi längre någon "hem"telefon
men lik förbannat rings det i mobilen
om försäljning och försäkringar...
SLUTA med det!!!
...
Tjing!
 


2 kommentarer:

Inger sa...

Bra att ha i minnet när de ringer nästa gång. Det är inte kul med alla dessa försäljare som ringer.

Såg i ditt förra inlägg om att du hade en nerv i kläm, hoppas det släpper inför helgen och att förkylningen oxå ger med sig.
Hoppas du sover gott nu så du orkar med helgen..
Nattikramen..

Camilla sa...

Hahaha...SÅ ska jag säga,nästa gång dom ringer ;)
Kram!