måndag 16 juli 2012

Bobby

...heter denna herre
på denna bild står han mitt i ansiktet på min man
närmare bästämt på hans näbb (näsa)
..
Det är min bror och hans familjs fågel.
Vi har äran att få vakta han lite då & då
typ  semestertider!
Vilket vi jag gärna gör
Vi har ju haft en egen undulat som dog i vintras
saknaden är stor
 så lite kvitter i stugan livar upp!
..
Bobby är sex år
han är tam och kan säga sitt namn "Bobby" och Godmorgon!
Han har haft två fruar, med den första fick han två el tre kullar med ungar.
Hur gulliga som helst!
Fick verkligen behärska mig för att inte ta hand om flera stycken.
Den andra frun han hade var en Engelsk undulat
de är avlade och lever inte lika länge som de andra.
Så nu lever han ett medelålders singelliv
...och trivs & mår gott!
Fort fort.. vill han komma ut när det vankas frukost!
Men nu har han åkt hem och tyst blev det i stugan
...skruvar upp radion lite.
Hej då Bobby
Vi ses snart igen!
Tjing!



1 kommentar:

Inger sa...

Ja vad han är fin Bobby,,,ser ut att trivas hos er oxå..macken smakade visst gott...
Förstår att det blev tyst...
men han kommer nog tillbaka igen..
kram