fredag 7 december 2012

snö

Helt galet va snö det kommit i veckan!
Va´krångligt och bökigt allt blir..
letar efter en liten liten fördel med denna årstid
...Jo nu vet ja!
-det är ok att komma 5 min för sent till jobbet
 pga buss-bil-cykel  inte kommer fram på gatorna.
-det är ok att ha ful frisyr, mössan ska snart på igen.
-det är ok att gå och toffla runt i raggsockor dagen lång.
-det är ok att ligga i soffan och glo på film.

Startade och avslutade vecka på gymmet
däremellan 
"PowerPuls" i snön 
Vägen hem från jobbet med 
"skräckblandadförtjusning"
..
Gick den årliga Vinterljus Promenaden i början av 
veckan då det var som kallast
-14grader och jag var ute i ca 3 tim
därefter vill jag lova att det är tillåtet
att BO i raggsockorna!
årets ljusslinga gick runt ån mitt i stan
Betyg; nja bättre har jag sett,
 men det var ett bra promenad stråk!
Tjing!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ja,nu får det väl ändå räcka med snö.
Jag är absolut ingen vintermänniska.
Nä,tacka vet jag sommaren.
Kram!

Inger sa...

Näe fy vad snö, nu får det räcka...jobbigt när man ska iväg till jobb och har tid att passa..
Lät skönt iaf att strunta i hur man ser ut,. mössa på...hihi...
kram i snöyran..