måndag 7 januari 2013

Bollen är i rullning


Jul och nyårsdimman skingrar sig mer och mer..
Nu är det dags att vakna upp från matkoma
 och lata lediga dagar till
 tja varför inte....
 träningsvärk!
Har besökt gymmet för att 
sakteliga väcka upp musklerna.
Nu har även vårens schema dragit igång
med en massa nya fräscha pass
körde puls/core idag
kommer garanterat kännas av i morgon
..gött med ny energi!
Jag gillar vardagen och dess trygga rutiner
jag menar  typ..
kolla in veckans almanacka, jobb, möte, stämma av med resten av fam.
planera träning, packa väskan, ta fram morgondagens kläder, ladda kaffebryggaren,  
mer planering ger mindre stress
tråkigt tycker nog vissa
..för mig en nödvändigt för välbefinnande!
Tjing!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hmm...något säger mig att jag också borde åka och träna...
Kram!

Camilla sa...

Sv: Det betyder nog att du älskar mig och mina pengar ;)
Kram!

Inger sa...

javisst är det skönt när vardagenn går sin gilla gång. vi mår ju trots allt bäst då. Sen får vi se fram mot små guldkorn mellan varven..Ha ett fint år med din träning och lite lata dagar där emellan...kram