söndag 5 maj 2013

Avokadoglass

Jag älskar glass, och jag äter minst
en till två avokado om dagen.
Så när jag fick nys om avokadoglass tänkte jag i 1 sekund
...det måste ju vara gott!
...
Testade på La´familjen till Lördags desserten
(vilket vi aldrig brukar ha, kul att chocka lite)
3 1/2 av 4 familjemedlemmar tyckte det var mer än gott! :-)
 Bara att blanda ihop, frys in och servera
Enkelt och njutbart, ingen glassmaskin behövs.
..

..
Ingredienser 
2 avokado
1 tsk  citronsaft
1 burk kondenserad mjölk
1 dl mjölk
2,5 dl vispgrädde
2 msk strösocker
..

Mosa avokado i en mixer eller beredare, tillsätt citronsaft.
 Häll i kondenserad mjölk och mjölk.
Ställ röran åt sidan.
Vispa grädde och socker i en bunke. Häll i avokadoblandningen och rör om. 
Häll över i portionsformar eller i en stor bunke. 
Frys i minst 4 timmar (gärna över natten). 
Ta ut glassen ca 10 min innan servering.
Om man vill skoja till det, fyll avokadoskalen med glassen.

In i frysen.
Servera & njut!
Tjing!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Men...glass går väl att köpa på ICA, väl ;)
Det betyder att jag aldrig har gjort hemlagad glass ;)
Kram!

Inger sa...

Men så gott det lät,kanske borde jag testa.
Kram