torsdag 23 augusti 2012

Kvavt ute & mycket att göra

Jag har sällan huvudvärk
men..
idag är det en sån dag!
Det är kvavt ute och åskan hänger
i luften, regnskurar och solsken verkar slåss
om uppmärksamhet idag.
Jag har haft utbildning halva dagen
vilket ger mig myror i benen av stillasittande.
 
Torsdag är ofta lika med städdag här hemma
idag är inget undantag, då det vankas kalas till helgen.
Tycker inte det är något att tjafsa om i vanliga fall
..men idag är allt tungt!
Mitt i städet ville "Lilleman" ha middag
..visst ja äta bör man
Sen blev det övningskörning, idag blåste han iväg på  110 väg.
Städet fortsätter..
...suck!
Jag måste UT!
På med löparskorna
Skönt ..ut i skog och mark
ANDAS
sprang en halvtimme sisådär
Regn igen..
..dammsugning igen
 det sista gör jag en kombo av..
 badrumsstäd och dusch iett!
`man får inte vara dum, då kan man bli statsminister`
Tjing!
 


2 kommentarer:

Inger sa...

Inte behöver du städ för att du ska ha fest..bättre att vänta..
Hoppas huvudvärken har gått över.
försökte kommentera hos dig igår..säkert 25 gånger med olika bokstäver men inget blev godkänt.
Sen så himla svårt att se bokstäverna.
Ses imorgon puss och kramen.

Camilla sa...

Inte konstigt att du har ont i huvudet om himlen ser ut så där.
Jag hade också ont i huvudet i går. Och på kvällen..japp...blixt och dunder....och sedan sol.
Knäppt väder!
Kram!