fredag 8 februari 2013

Föreläsning och ledig dag

God morgon alla söta!
Tänk om det är sant att lycka är ett val..

De bilder jag har av mig själv ser jag till bli sanna.
Jag skapar händelser i mitt liv och stödjer mina egna inre övertygelser.

Ja ni hör ju själva att jag var på kurs igår *fniss..
Vi lyssnade till kloka Kay Pollak.
Varmt välkomnande handhälsade han på oss alla.
Med skratt och inlevelse fick han oss att hamna i olika 
igen kännande vardagliga situationer.

Affirmera därför ofta detta:
- Jag har en enorm potential
- Jag är värdefull, viktig och unik.
- Jag är en gudalik och fantastisk människa
- Jag är varje dag värd att känna glädje och kärlek.
- Jag har all rätt att känna mig lycklig.
- Jag har allt jag behöver för att glädjas här och nu.
- Jag är öppen, fri,glad och lyssnande och helt utan försvar i möten med andra människor.
- Jag är generös, givande och uppmuntrande när jag umgås med andra människor.
- Jag visar lätt och självklart hela min kraft och storhet i möten med andra människor.
- Jag kommunicerar alltid på ett klart och tydligt sätt.
- Jag är trygg, lugn, stark och fylld av tillförsikt.
- Jag förtjänar det allra bästa.

Jag är tacksam för allt detta
Tänk om det är sant att...livet är fullt av underbara överraskningar?

Det var andra gången jag var på en av Kays föreläsningar
hoppas jag kan bevara hans budskap lite längre denna gång,
om inte...
så vet jag att jag är helt ok där jag är nu!
..

Glad Fredag till er från mig
Tjing!


2 kommentarer:

Camilla sa...

Låter som en riktigt bra föreläsning.
Å vilken vacker bild!
Kram!

Inger sa...

Vad roligt att du blev nöjd den här gången oxå. och visst är han bra på att peppa...Det gäller att komma ihåg alla punkter...
Önskar verkligen att du orkar hålla uppe allt... iaf någon eller några positiva företeelser.,för du är helt fantastik som person..
Ha det så trevligt där ni nu är..
kramizar..