fredag 11 maj 2012

Dikt

Östgötabygd

Ordning och reda
nu är det freda´
det går mot helg
det går en älg
och äter sälg.
Jag skall till Skeda
men livet är tufft
jag har ingen luft
i min fälg.
Att besegra Slaka backe
är inte småpotatis,
jag får spärr i min nacke
alldeles gratis.
Jag får ny styrka
vid Skeda kyrka
sedan hem jag trampar
om jag får lov,
solens jättelampa
döljer över Lambohov.

(Gunnar Ottvall)

Gunnar bor i samma bostadsområde som jag, är mest känd under namnet
"Lambohovspoeten"
Han har skrivit mycket dikter i tidningen
Östgöta correspondenten.
Han har även gått och knackat dörr
och sålt sina samlingar, även till mig.
 tycker ni som jag att denna är fin
 kanske bjuder på flera!
Tjing

1 kommentar:

Inger sa...

ja den var bra..jag läser varje dag i Corren dagens dikt..känner igen hans namn...
En dikt kan säga så mycket,., det kan rent av rädda en hel dag ibland..'
Må så gott...kramen,,